dimecres, 21 de maig del 2008

Enquestes


Que les enquestes són "aproximacions" a la realitat i que segons com i qui les fa, els resultats són uns o uns altres és força evident. Per això, el millor és agafar els resultats amb pinces.

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha presentat l'estudi "Llengua i identitat a Catalunya 2008". Un seguit d'enquestes fetes a més de 1.100 residents al Principat de Catalunya de més de 15 anys. Segons aquest estudi dut a terme amb un marge d'error del 3%, entre un 52% i un 62% dels catalans votarien 'SÍ' en cas que es convoqués un referèndum d'autodeterminació al Principat.

A part d'aquesta dada que m'ha sorprès molt gratament, de l'enquesta també se'n pot treure una idea dels hàbits lingüístics dels catalans (un 47% s'expressa habitualment en castellà i un 43% en català), i informació sobre el sentiment o identitat nacional dels enquestats (el 31,3% es declara tant català/na com espanyol/la).

Aquests resultats, llegits amb totes les precaucions que pertoca al tractar-se d'una enquesta, ajuden a trencar el clixé que molta gent té dels partidaris de la independència.

4 comentaris:

Alicia Cañellas ha dit...

"el clixé que molta gent té dels partidaris de la independència".

...quin és aquest clixé?

(amb aquesta puntualització podria valorar si els resultats de l'enquesta ajuden a trencar o no amb aquest clixé, si no, m'és impossible).

JO ha dit...

Ei Alis! Gràcies pel comentari.

Bé, potser no hauria d'haver escrit "molta gent" sinó "jo". Però dels resultats de l'enquesta m'ha sorprès que sentint-se únicament catalans un 22,6% dels enquestats, els partidaris de la independència són com a mínim un 52%. Això significa que hi ha molts catalans que sentint-se espanyols, veuen amb bons ulls la independència.

Deu ser que hi ha cada cop més gent que defensa la independència pensant més en la butxaca que amb el cor.

Fins la propera!

Alicia Cañellas ha dit...

Merci per l'aclaració.
:-)

Alicia.

PD: Per cert, a veure si et deixes veure pel meu blog! Petons!

Marta Benet Caus ha dit...

Si ho diu aquesta enquesta, ens ho haurem de creure, no? tot i que crec, segons el meu parer, que aquesta enquesta és bastant optimista, potser sóc jo que en aquest tema ho veig molt negre i mira que jo acostumo a veure sempre el got mig ple.
Petons i bona setmana!